Miałem ostatnio jakiś problem w urzędzie, nie wziąłem dowodu osobistego a pilnie musiałem coś załatwić. Miałem za to paszport i prawo jazdy… Urzędnik stwierdził, że to nie są dla niego wystarczające dokumenty stwierdzające moją tożsamość (hehe). Ustawa jasno określa dokumenty niezbędne do stwierdzenia tożsamości i paszport jest tam jednym z głównych dokumentów (Dla przykładu Notariusz akceptuje ten dokument nawet przy sprzedaży nieruchomości, i żaden inny dokument nie jest wymagany). Oczywiście urzędnik odmówił przedstawienia podstawy prawnej, zgodnie z która odmawia załatwienia mojej sprawy z powodu braku odpowiedniego dokumentu tożsamości. Pani Naczelnik również potwierdziła, że nie może uznać tych dwóch dokumentów jako stwierdzających moją tożsamość… a na prośbę o podstawę prawną stwierdziła… że paszport byłby OKEJ ale.. nie ma w nim numeru PESEL. Przecieram oczy, uszy, o czym ta miła Pani do mnie mówi! Wyciągam przedmiotowy paszport i pokazuje dość wyraźnie, że tam jest PESEL… Mina Pani Naczelnik dała mi wielką satysfakcje, no i moja sprawa została załatwiona pozytywnie.

via Jak dobrze być polskim przedsiębiorcą « Blog Firmy KORJAR – PolPhone.pl.

