Tagi

, , , , , , , , , , , , ,

USA: Emeryt też człowiek – ubezpieczenia uregulowano ze stratą dla Polski i Polonusów

Teksty Umowy oraz Porozumienia administracyjnego zostały ogłoszone w Dzienniku Ustaw nr 46 z 23 marca 2009 r (poz. 374 i poz. 376). Negocjatorem umowy ze strony polskiej był Departament Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej, a ze strony Amerykańskiej Social Security Administration.

via Untitled Document.

USA: Polonia nie wierzy w świadomą współpracę Moskala z SB

Wiceprezes waszyngtońskiego oddziału Kongresu Polonii Amerykańskiej, Ted Mirecki, zwraca uwagę, że Moskal wymieniony jest jedynie jako „kontakt informacyjny”, a nie „tajny współpracownik”, co oznacza, że mógł być zupełnie nieświadomym źródłem informacji dla SB.

„Nie wątpię, że w aktach SB są informacje, których źródłem był Moskal. Ale, jak stwierdza sam artykuł w +Rzeczpospolitej+, czasem źródła te nie wiedziały, że są zarejestrowane jako takie” – powiedział PAP Mirecki.

„Wiem, że Moskal przyjaźnił się z personelem konsulatu PRL w Chicago, więc możliwe, że w rozmowach z nimi coś chlapnął” – dodał.

Ted Mirecki przypomniał, że po powstaniu w 1989 r. pierwszego niekomunistycznego rządu RP, były prezes KPA lobbował za zachowaniem na stanowisku ówczesnego konsula Tadeusza Czerwińskiego z czasów PRL, z którym się przyjaźnił.

Mocne wątpliwości, czy prezes Moskal mógł być świadomym współpracownikiem SB, wyraża też redaktor naczelny wychodzącego w Chicago „Dziennika Związkowego”, organu KPA, Piotr Domaradzki.

„Plotki na ten temat od dawna są rozpuszczane w Chicago przez ludzi, którym zależy na podbiciu własnej pozycji. Absolutnie nie wierzę, by Moskal świadomie współpracował z ubecją. Po pierwsze dlatego, że jako obywatel USA nie miał po temu żadnych powodów. Po drugie, był zawsze bardzo antyczerwony” – powiedział PAP red. Domaradzki.

Tomasz Zalewski (PAP)

via Untitled Document.

W temacie emerytur zagranicznych

  1. Podatniczka otrzymuje emeryturę krajową, oraz emeryturę z Niemiec. Emeryturę zagraniczną Podatniczka otrzymuje za pośrednictwem banku Od emerytury zagranicznej nie pobrano podatku w kraju, który przyznał tę emeryturę, tj. w Niemczech. via Emerytura zagraniczna, – a obowiązek opodatkowania w Polsce..
  2. Emeryt powracający do Polski, który otrzymuje emeryturę z USA, za która płaci podatek w USA, musi się rozliczyć także w Polsce.   via Opodatkowanie emerytury z USA – Emerytury powszechne – Emerytury – Wieszjak.pl.
  3. Podpisana umowa międzynarodowa pomiędzy Polską a Stanami Zjednoczonymi oraz pomiędzy Polską i Kanadą ułatwi 70 tys. osób uzyskanie emerytury. Osoby, które pracują lub pracowały w USA lub Kanadzie, będą mogły zaliczyć te okresy przy ubieganiu się o emeryturę w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych.   via Emerytury z USA i Kanady – Emerytury powszechne – Emerytury – Wieszjak.pl.
  4. Emerytury i renty – Gazeta poPrawna – największy dziennik gospodarczy.
  5. trzeba dodać, że od emerytury zagranicznej jest pobierana zaliczka podatkowa z konta bankowego. Wiem, że emerytury z niektórych krajów (chyba USA, Szwecja i Niemcy) nie podlegają opodatkowaniu w Polsce. Dlaczego pozostali muszą płacić podatki? Przecież to nie są pieniądze z naszego ubezpieczenia. Dyskriminacja.   via Poradnik: Międzynarodowe emerytury – www.emerytura.senior.pl.
  6. renta/emerytura zagraniczna – Grupy-dyskusyjne.Money.pl – strona 1/1.
  7. emerytura zagraniczna   via Google Groups.
  8. Nowość: Polsko-amerykańskie emerytury | Meritum GAZETA.
  9. Oliwia dodał komantarz 14 February, 2010, 15:17Ja tez mam takie pytanko,tata mojego znajomego od 8 lat przebywa w USA, niestety nielegalnie. Pracuje tam,ma to cale security,odprowadza skladki,ale nie ma prawa pobytu,czy po przepracowaniu 10 lat dostanie emeryture jak inni? Prosze o odpowiedzwaclawa dodał komantarz 13 April, 2010, 17:26

    Jestem obywatelem polskim i amerykanskim. Emeryture polską dostaje już od pięciu lat po 20 latach pracy w polsce.

    W USA pracowałam 21 lat i dostaje emeryture od roku.

    Czy ja muszę coś zmieniać i czy muszę to zgłosić w amerykanskim SSA. Stały pobyt mam w USA.

    Czy mogłby ktos mi na to odpowiedzieć

    via Nowość: Polsko-amerykańskie emerytury | Meritum GAZETA.

Powyższe oznacza, że jeżeli pani jest uprawniona do emerytury ( renty rodzinnej) po mężu, wypłacanej przez zagraniczną instytucję ubezpieczeniową oraz do polskiej emerytury wypłacanej przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych – składka na ubezpieczenie zdrowotne będzie potrącona od obu tych świadczeń, z tym że w pierwszym przypadku zgłoszenia do ubezpieczenia zdrowotnego i potrącenia tej składki dokonuje bank, który wypłaca świadczenie z zagranicy, a w drugim przypadku Zakład Ubezpieczeń Społecznych, wypłacający pani polską własną emeryturę.

Podstawa prawna: Art. 66 ust. 1 pkt 16, art. 75 ust. 1 art. 82 ust. 1 ustawy z dnia 27.08.2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych

Autor: Katarzyna Wiśniewska ekspert z zakresu emerytur i rent
Artykuł z dnia: 2008-05-08, ostatnia aktualizacja: 2010-02-08 10:17

via Zagraniczna emerytura – Emerytury powszechne – Emerytury – Wieszjak.pl.

> Pracowalam w PL-u 11 lat a w UK 20 lat – jaka dostane emyryture?

Zakladamy ze placilas skladki obowiazkowe i osiagniesz wiek
emerytalny (60 lat dla kobiet zarowno w PL jak i UK-u). Na
podstawie twojego wkladu do NI otrzymasz z UK State Pension. Jesli
wiek emerytalny osiagniesz po 6 kwietnia 2010 to zeby otrzymac
pelna State Pension trzeba miec kwalifikowane 30 lat. Poniewaz masz
20 lat to dostaniesz ok. 2/3 pelnej.

State pension wynosi obecnie dla osoby samotnej 95.25 fun/tydzien
czyli ok. 400 fun/m. Dostaniesz wiec ok. 260 fun/m.

Z Polski ZUS naliczy ci wedlug uzbieranych skladek, za 10 lat pracy
bedzie to najprawdopodobniej kilka setek /m.

To bedzie wszystko jesli nie zbieralas nic ponad obwiazkowe
skladki. Laczna kwota gwarantuje ci przyzwoity poziom – w stosunku
do przecietnej emerytury w Polsce – jesli masz swoje mieszkanie. Co
do UK to mozesz sama ocenic.

via Re: emerytura w UK polaczona z PL? – Praca w Wielkiej Brytanii i Irlandii – Forum dyskusyjne | Gazeta.pl.

Polska: Zapraszamy na czat na temat rozliczania zagranicznych podatków

Termin spotkania: 6 grudnia 2010 r. w godz. 17.00 – 19.00 Gość portalu: Anna Wawrzynkiewicz – specjalistka z firmy Euro-Tax   Temat czatu: Rozliczanie zagranicznych podatków. Ekspert będzie odpowiadał na pytania dotyczące rozliczania się z podatków w:

Wielkiej Brytanii,
Irlandii,
Niemczech,
Norwegii,
Holandii,
Stanach Zjednoczonych.

via Untitled Document.

Advertisements